advertise

تاثیرمبلمان بر سلامت بدن بخصوص زانوها

اغلب ما پس از کاروفعالیت روزانه عالقه مند به نشستن واستراحت برروی یک کاناپه ی راحت هستیم
کاناپه ی دنج وراحت که در اکثرخانه ها نقطه ی کانونی دکوراسیون به شمار میرود.چنانچه این کاناپه
هافرسوده وغیراستاندارد باشند میتوانند باعث به خطر افتادن سالمتی ماشوند.
تاثیر مبل بر سالمت زانوها مسئله ای انکارناپذیر است که اگر به آن توجه نشود نتایج غیر قابل جبرانی
به دنبال خواهدداشت .اگر چه یک کاناپه ی فرسوده نرم وراحت باشد اما میتواند منجر به بروز دردهای
عضالنی ویا حتی انواع بیماری های قلبی عروقی وبیماری های ستون فقرات وگردن شود بنابراین
توصیه میشود مبل خود را بررسی کرده و چنانچه فرسوده شده و یا نیاز به تعمیر دارد دست به کارشوید.

علائم فرسودگی مبل

ابتدا پشت مبل را بررسی کنید وببینید مبل شما در وسط فرورفتگی بیش از حددارد یا خیر. در مرحله ی بعدی وجود توده و ناهمواری را برروی سطح مبل بررسی کنید. مورددیگر استاندارد بودن مبلمان است.مبل استانداردومرغوب سطح هموارویکدستی دارد عمق نشیمنگاه مبل یاصندلی استاندارد متناسب با کمر ساخته میشود چنانچه هنگام استفاده ازآن کتف و گردن اذیت نمیشود ستون فقرات کمروگردن در حین نشستن وضعیت مناسبی خواهند داشت وکل بدن در بهترین حالت خود قرار میگیرد.همچنین نوع چوب به کاررفته در استاندارد بودن مبلمان موثراست.

مبل راحتی ملایر و کیفیت بالای آن

مبل راحتی ملایر و تنوع بالا

تاثیرمبل برسالمت بدن بخصوص زانوها ارتباط مستقیمی باارتفاع مبل دارد چنانچه این ارتفاع از حالت استاندارد خود خارج شود عوارض ناشی از آن قابل جبران نیست.بهتر است در حین نشستن پاهاروی زمین قرار بگیردتا از کشیده شدن تاندون ها وپاها جلوگیری شود. از انجا که استفاده از مبلمان در منزل از ساییدگی زانوها جلوگیری میکند وبااستفاده از مبل در مقایسه با نشستن طوالنی مدت برروی زمین آسیب کمتری به ستون فقرات کمر وزانوها وارد میشود توصیه میکنیم حتی المقدور از مبلمان استاندارد استفاده کنیدبخصوص افراد سالخورده که نشست وبرخاست برایشان مشکل است.


البته نشستن برروی مبلمان و صندلی اصول خاص خودرادارد.درهنگام نشستن در یک حالت ایده آل صورت ما به طور مستقیم به جلونگاه میکند ووزنمان به صورت مساوی برروی دوپا که روی زمین قرار دارد میافتد.متاسفانه این حالت نشستن به ندرت اتفاق می افتد بسیاری از ما هنگام نشستن روی مبل پاها را به صورت ضربدری روی هم قرار میدهیم و بااین حرکت وزن خود را به صورت نامساوی روی پاها تقسیم کرده و بیشتر وزن را متوجه یک سو میکنیم دراین حالت نشستن نیرویی برلگن وارد میشود که میتواند باعث چرخش استخوانهای لگن شود لگن یکی از ستون های اصلی وحمایتی ستون فقرات است در این حالت فشاری غیرضروری برروی گردن وپشت شما وارد میکند ومیتواند شما را مستعد یک دیسک بین مهره ای کمر نماید.

مبل راحتی ملایر و قیمت مناسب
بهسان چوب

بهتر است زانوها در حالت ۰۹ درجه باشند ولگن شما به صورت متعادل روی سطحی که برروی آن نشسته اید گذاشته شود. استراحت برروی مبلمان بدون تکیه گاه باشانه های افتاده یا نشستن به صورت کج برای طوالنی مدت میتواند آسیب زیادی به بدن شما وارد کند. نکته ی دیگر اینکه از نشستن طوالنی مدت برروی مبلمان پرهیز کنید و پس از ۵۴ دقیقه نشستن برروی مبلمان و یا صندلی از جای خودبلند شده و کمی راه بروید ویااینکه حرکات کششی انجام دهید تا بدنتان آسیب نبیند. سخن پایانی اینکه بایستی هنگام خرید یک مبل مناسب واستاندارد خریداری نمایید و به درستی و بااصول صحیح از آن استفاده گردد تا بدن ما دچار کمترین آسیبی هم نشود